Visa produkter
En månads returrätt Cyklarna monteras i Tyskland Över 110 års familjetradition
SEK
SEK
Varukorg
    Rose

    Frågor och svar 

    Här har vi samlat frågor och svar som vår hotline ofta får arbeta med. Den uppdateras regelbundet. För att du lättare skall hitta rätt fråga, har vi delat upp dem i olika kategorier.

     

    Kundkonto

     

    Beställningar

    • Är det möjligt att utrusta en cykel enligt egen smak?

      Naturligtvis kan du konfigurera din Rose cykel helt enligt dina egna önskemål. Det finns en länk till vår konfigurator under varje cykelmodell, men du kan också gå direkt till konfiguratorn via fliken ”Service”. Välj dina favoritkomponenter ur hela vårt utbud. Fråga gärna vår erfarna personal på försäljningsavdelningen i vår affär Rose Biketown eller ring 00 800 22 77 55 55 gratis från fasta telefoner, möjlig avgift från mobiltelefoner. Alternativ nummer: +49 28 71 / 27 55 - 55.

    • När jag beställer min cykel via nätet och väljer “upphämtning”, när och hur skall jag betala cykeln?

      Du kan betala cykeln när du hämtar den. Följande betalningsmetoder är möjliga: kontant / debitkort (tänk på att ditt kort kan ha en gräns på hur mycket du får betala med det per dag) / kreditkort (Visa, Amex, Mastercard) / betala in på förhand (lägg in pengarna på vårt konto minst 3 dagar innan du hämtar cykeln). 

      Du kan hämta cykeln i Rose BIKETOWN, Bocholt under följande tider:

      Må. – Ons.: 9.30 – 18.30
      To. – Fre.: 9.30 – 20  
      Lö.: 9.30 – 16 


    • Måste jag betala en deposition när jag beställer min cykel i Biketown?

      När du beställer en cykel i Biketown och vill hämta den där, kan du betala en deposition om du vill. Det är inte nödvändigt.

     

    Cyklar

    • Kan någon hjälpa mig att bestämma rätt ramstorlek?

      Ja, vi kan mäta dig i Rose Biketown och bygga cykeln enligt dina mått. Och du behöver inte boka tid för det. Om du vill konfigurera och beställa cykeln via nätet, kan du ge oss dina mått.

    • Kan jag provköra cyklarna i er affär?

      Ja, du har möjlighet att provköra cyklar i vår affär. Vi kan dock inte garantera att din favoritcykel finns tillgänglig i rätt ramstorlek. Ring innan du kommer. Vår telefonnummer är: 00 800 22 77 55 55 gratis från fasta telefoner, möjlig avgift från mobiltelefoner. Alternativ nummer: +49 28 71 / 27 55 - 55.

    • Kan jag boka en tid med en cykelförsäljare i Biketown för att undvika väntetid?

      Ja, du kan boka en tid online här eller ringa 00 800 22 77 55 55 gratis från fasta telefoner, möjlig avgift från mobiltelefoner. Alternativ nummer: +49 28 71 / 27 55 - 55.

    • Hur långe måste jag normalt vänta på en cykelförsäljare om jag inte har bokat tid?

      Väntetiden är olika beroende på veckodag och hur många kunder vi har. För att göra kösystemet rättvist använder vi oss av ett personsökarsystem. Kontakta vår personal vid informationsdisken om du vill ha en personsökare. Personsökaren informerar dig när nästa rådgivare är ledig. Under tiden, kan du titta dig omkring i vår butik eller ta en kopp kaffe. Personsökaren piper när det är din tur.

    • Kan jag ta med mig min cykel hem direkt efter att ha beställt den i Biketown?

      Vi bygger varje cykel individuellt, enligt dina personliga önskemål och dina mått. Det här betyder, naturligtvis, att det behövs en viss leveranstid. Därför är det i allmänhet inte möjligt att ta med sig cykeln hem direkt. Ibland kan det vara möjligt att få ta hem tillgängliga utställningscyklar direkt.

    • Hur vet jag när min cykel är klar?

      Du kommer att få ett meddelande till din e-post som innehåller leveransbekräftelse, eller ett meddelande som berättar att du kan hämta upp din cykel i Biketown.

    • Finns det andra Rose återförsäljare?

      Vi säljer våra cyklar exklusivt via Internet och i vår affär Rose Biketown i Bocholt/München, Tyskland. Fördelen med direktförsäljningen är de låga priserna som vi kan erbjuda våra kunder. 

    • Vilka garantier ger Rose?

      När du köper din ROSE-cykel ingår ett omfattande garantipaket. Du får 2-års garanti på alla komponenter och vi reparerar ekerbrott på dina Xtreme-hjul, eller hjul som vi själva har byggt enligt dina önskemål (gäller inte hjul från utomstående leverantörer), gratis inom 10 år från inköpsdatum. Ramarna har 5-års garanti. Garantierna gäller endast cykelns första ägare. *, 5 års ramgaranti i händelse av en olycka eller ett fall (du får köpa en ersättande ram för halva priset* och 2 år på alla delar utan begränsning* (gäller även tävlingscyklister och cykelbud).

    • Kan jag returnera en cykel?

      Det är 1 månads returrätt på oanvända cyklar som har standardutrustning, precis som för övriga katalogvaror. Det finns ingen generell returrätt för konfigurerade cyklar. Om och på vilka villkor dessa cyklar kan returneras beror på graden av konfiguration. Baserat på vår erfarenhet, händer det väldigt sällan att en kund inte vill ha sin cykel som han/hon själv konfigurerat. Oftast hittar vi okomplicerade och rättvisa lösningar om man t.ex. vill förbättra sittställningen. Dessa lösningar görs tillsammans med vår Bike Service.

       

     

    Leverans

     

    Manualer