(0)

BACKROAD

Artikelnummer: 227663001

  • Vikt:

    ungefär 8,2 kg
  • Hjulset:

    ROSE R Thirty DISC
  • Broms:

    SRAM Force HydroR

Storlekstabell

RÄKNA UT RÄTT RAMSTORLEK OCH RÄTT SADELHÖJD:

Landsvägscyklar/Triathlon Innerbenslängd x 0,66 = Ramstorlek i cm
MTB Innerbenslängd x 0,226 = Ramstorlek i tum
Fitness
eller
Innerbenslängd x 0,61 = Ramstorlek i cm
Innerbenslängd x 0,24 = Ramstorlek i tum
Hybrid/Touring
eller
Innerbenslängd x 0,61 = Ramstorlek i cm
Innerbenslängd x 0,24 = Ramstorlek i tum
Innerbenslängd x 0,885 = Sadelhöjden för alla cyklar

Om du är mittemellan två storlekar, har du två val: Välj den mindre storleken om du föredrar en sportig sittställning eller den större ramen om du föredrar en bekvämare mer upprätt sittställning.

I vår video finns steg-för-steg-instruktioner till hur du hittar rätt ramstorlek. Vi visar hur du enklast mäter axelbredden, innerbenslängden och armlängden.

Vill du har hjälp när det gäller valet av ramstorlek, kontakta våra experter!

Kolla in videon här!


28 381,72 kr

Pris inkl. MOMS
plus 288,00 kr för leverans till Sverige

Konfigurera nu

Du kommer nu att köpa standardmodellen.
Din konfiguration sparas inte.
Om du vill köpa en konfigurerad cykel, klicka här.

klicka här.

Eller vill du gå vidare med ditt köp av standardmodellen?

Den här ändringen gör att din tidigare konfiguration inte fungerar.
Vill du ändra ändå?

Fortsätt

Beskrivning

Med en gravelcykel, kan du cykla snabb på grusvägar och cykla där en klassisk racercykel får problem. Gravelversionen av BACKROAD har 38 mm breda G-ONE Allround Evo-däck från Schwalbe. Däcken utmärker sig med extremt lågt rullmotstånd. För att lägga till ytterligare komfort, kan man ha upp till 42mm breda däck på BACKROAD GRAVEL. I kombination med de lätta ROSE R Thirty Disc-hjulen cyklar du snabbt på vilken grusväg som helst. Kolfibersadelstolpen ROSE RC-170 Flex carbon absorberar vibrationer och styret Ritchey WCS Evomax ger bättre utrymme i cockpiten. Du kan välja växelgrupp till din cykel: Shimano Ultegra eller Ultegra Di2, SRAM Force eller Shimano 105.

ca. 8,2 kg, kan variera +/- 5% p.g.a. tillverkningstoleranser, vikt angiven för ram i färgen petrol-black, 57 cm, compact, utan pedaler.

Specifikation
Ram:
High Modulus Aerospace Carbon Fibre T30/40, H.O.C. Technology, from approx. 1040 g teal-black 51cm
Framgaffel:
High Performance Disc, 1 1/8“ - 1.5“, full carbon teal-black 300mm
Hjul:
ROSE R THIRTY DISC, 15/100mm, 12/142mm schwarz 28"
Däck:
Schwalbe G-One Allround Evolution Line, V-Guard, Lite Skin Classic Skin 700x38C
Vevparti:
SRAM Force 1 42 teeth 170mm
Kassett:
SRAM PG-1130 11-speed 11-42
Bakväxel:
SRAM Force 1 Long Cage
Kedja:
SRAM PC-1170 11-speed
Bromsar:
SRAM Force 160mm/160mm schw/grau
Styre:
Ritchey WCS Evomax blatte 40cm
Styrlinda:
Xtreme Gel Comfort schwarz
Styrstam:
Ritchey WCS C220 blatte 90mm
Spacer:
ROSE aluminium spacer (+tapered 5mm spacer) schwarz 20mm (2x10mm)
Sadel:
Selle Italia Novus Flow black/black
Sadelstolpe:
ROSE RC-170 Carbon 350 mm carbon matt 27,2mm
Pakethållare:
No rear rack selected
Cykeldator:
No bike computer
Pedaler:
no pedals
Flaskhållare:
No bottle cage standart
Recensioner (0)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)

(0)

Endast kunder som loggat in och köpt denna produkt kan lämna en utvärdering. Logga in för att utvärdera produkten.

CONVERT YOUR BACKROAD INTO A TOURING ROAD BIKE

The BACKROAD is now available in another version: Fitted with 32mm narrow Continental Grand Prix 4 Season tyres and an Evo Curve drop bar by Ritchey, the BACKROAD Gran Turismo represents a comfortable endurance road bike – perfect for cycle tourers and commuters who mostly travel on paved roads. When equipping the bike with a dark brown FLITE Bullitt saddle by Selle Italia and a bar tape by Brooks of the same colour, you can turn this model into a real retro eye-catcher. All aforementioned components can be selected in the online bike configurator. Simply click on the parts “Tyres”, “Handlebar”, “Saddle” and “Bar tape” and configure your individual BACKROAD Gran Turismo.

Best in test

BACKROAD Force: "Whether afterwork ride or long weekend tour – the Backroad Gravel is always one step ahead. Great value for money. Clearly best in test."

VERY GOOD / BEST IN TEST

BACKROAD Force: "The Backroad is an extremely versatile platform for tours – whether for riding off or on roads. The test bike wins over gravel riders with a chainring and fat tyres. With slimmer tyres however, it makes a great touring bike as well.”

Very good (2,1)

BACKROAD ULTEGRA Di2: “The Allroad is not just a gravel bike but also a luxury winter bike.”

“Very good”

About the BACKROAD Force: “The Rose Backroad Force is a well-designed gravel racer with a high-end carbon frame and great specs. Its rather sporty geometry invites you to ride fast and yet, the bike offers high comfort and versatility for all your tours.”

Test report

BACKROAD Ultegra: “[...] For me, “all-round” has long been a euphemism for “useless”. However, having tested the ROSE Backroad, I have to revise my opinion. For a price of 2591 euros, you get a gravel bike that rolls great on the road, but feels even more comfortable when riding on off-road tracks. [...]”